dilluns, 30 de març del 2009

el comiat

Demà al matí acabo la meva estada a Rishikesh i pràcticament a l'Índia. Per això he volgut acomiadar-me d'aquest país que tant m'ha donat, de la millor manera que crec que podia fer: estar a la vora del seu sagrat Ganga. A diferència de Varanasi on el riu es mostra tranquil i reposat, aquí és un riu molt més jove i sorollós. Però son les mateixes gotes que corrien davant meu, les que unes hores més tard arribaran al lloc sagrat per purificar els difunts.
Tres hores llargues al seu costat, contemplant-lo, escoltant la seva remor, parlant-li tot repassant els bons i mals moments viscuts aquí, acariciant les seves aigües purificant tot el meu cos. Tres hores que se m'han fos a les mans.
Primer he deixat la ment lliure, fuetejant-la perquè s'activés i moltes coses m'han passat pel cap. Una d'elles, no sé perquè, ha sigut pensar amb el meu pare. L'he cridat. Tampoc sé el perquè els ulls se m'han negat de felicitat, mentre un exòtic ocell s'ha plantat en una pedra al meu costat. Era ell? S'hi ha estat una bona estona fent-me companyia.
Després he utilitzat la corda per travar la ment. Tancant els ulls, amb els rajos del sol que me'ls omplien de llumenetes, assegut amb les cames creuades, l'esquena recta i els braços estesos reposant damunt dels genolls. I mirant fixament el punt fictici que tinc entre les celles, m'he quedat en blanc. Buit de tot pensar. He perdut la noció del temps, i quant he tornat tenia tres veïns, fent el que solen fer en aquest riu tan especial: meditar i pregar. El sol començava a flaquejar quan m'he vestit i donant una última mirada a aquell lloc, me n'he anat.

6 comentaris:

  1. Tuve una experiencia similar a la tuya en Varanasi. No en los ghats esos llenos de gente sino en unos algo alejados del centro. Y para mí fue uno de los mejores momentos del viaje. Cuando consigues poner la mente en blanco y empiezas a mirar para dentro es como si hicieras unas vacaciones que duran segundos pero que pareciera que duran semanas. Realmente estupendo.
    Sigue disfrutando, Toni.
    Un petò

    ResponElimina
  2. caldrà que facis la tornada com ho fan les naus al entrar a l'atmosfera. suaument i esbiaxadament, perque sino la patacada pot ser molt forta. el contrast pot ser excesiu.
    però tu ja ho sabràs fer.
    crec que a tots i totes ens dol deixar l'India.
    caldra no oblidar aquests dies en que em meditat, poc o molt, en contacte amb aquell màgic indret.
    tu n'has set el nostre cordó umbilical.
    gràcies. molts petons i bona tornada.
    fins ara.
    Xino

    ResponElimina
  3. Ens es estresat,sorpres,abobats,emocionats,relaxats,...ens es fet meditar ,mira el gangues ,em recorregut molts kilometres plegats ,ens em cansat,amarat ,suats,i tot desde els nostres comodes seients de casa,a sigut un viatge sorprenen si mes no,i segur que tornaras diferent,sempre tindras un avans i un despres de la india,gracies per compartir el viatge amb tot nosaltres a sigut fantastic.
    un petonas i bona tornada
    xd

    ResponElimina
  4. Ocell?...
    Merla que cantes en plena nit,
    pren aquestes ales trencades i aprèn a volar,
    tota la teva vida
    només esperant que aquest instant arribarà.
    Merla que cantes en plena nit,
    pren aquests ulls enfonsats i aprèn a mirar,
    tota la teva vida
    només esperant aquest instant per ser lliure.
    Vola, merla,
    cap a la llum de la nit negra i fosca.
    Vola, merla,
    cap a la llum de la nit negra i fosca...

    Cordetes dixit traduïnt Blakbird de'n Macca.

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies per haver-nos portat a la teva motxila tot aquest temps.
    Gràcies per la teva generositat al transmetre'ns la teva vivència tant personal d'aquest viatge, deixar-nos entrar en les teves emocions , fer-nos gaudir i reflexionar molts cops.

    Tal com t'ha dit el Francino, aterra suau, però guarda sempre el què l'India t'ha donat, lo bo i lo no tant bo.

    Que tinguis una bona tornada ! Un petó

    Om Shanti

    ResponElimina
  6. El comiat xq?...... tot el que has viscut sempre estarà amb tu ... .. les portes sempre obertes,.... sols digues fins aviat.........., es el final d'una experiència.. ja n'hi hauran mes
    I aquí et diem........ benvingut.

    Gin

    ResponElimina